Foreningens navn er Firmaidræt Frederiksværk (FF). Stiftet 3. maj 1977.
Foreningens hjemsted er Frederiksværk.
Foreningens formål er gennem arbejdspladsen og familien at stimulere
interessen for samvær, idræt og motion.
Firmaidræt Frederiksværk er medlem af Dansk Firmaidræt og søger lokalt samarbejde med Halsnæs Idrætsråd.
Som ordinære medlemmer af foreningen kan optages personer fra
firma-, etats- og brancheidrætsklubber samt firmasammenslutninger
og firmaforeninger. Personer, der ikke repræsenterer førnævnte kan
optages som enkeltmedlemmer.
Medlemskabet løber for et år ad gangen (1. januar – 31. december)
Medlemmer er underkastet de af foreningen og bestyrelsen vedtagne
retningslinier. De enkelte medlemmers interne forhold er FF uved-kommende.
Medlemskontingentet fastsættes af bestyrelsen og betales af medlemerne til FF ved tilmelding via foreningens hjemmeside.
Kontingentets størrelse meddeles på generalforsamlingen.
FF’s hædersbevisninger i form af en smuk brugsgenstand med indgravering og tilhørende diplomer tildeles i henhold til nedennævnte statutter. Tildeling af hædersbevisninger kræver enighed i bestyrelsen.
aktivt og årelangt arbejde (10 år) for firmaidrætten.
særdeles aktivt og årelangt arbejde (25 år) for firmaidrætten.
æresmedlemmer. Et forslag om udnævnelse af æresmedlemmer
skal sættes på dagsordenen som særskilt punkt og sættes under
afstemning uden forhandling.
(bilag 1 til vedtægtens § 7). Bestyrelsen kan selv ændre kriterierne
efter behov.
Til at varetage foreningens ledelse vælger generalforsamlingen en bestyrelse med følgende sammensætning:
På lige år vælges næstformand, kasserer samt en 2. suppleant.
Næstformanden er født formand for Lov- og Ordensudvalget.
På ulige år vælges formand, sekretær, Idrætsformand samt en 1. suppleant.
Generalforsamling vælger endvidere hvert år en revisor samt en revisorsuppleant, som begge vælges for en to-årig periode.
Med reference til bestyrelsen (Idrætsformanden) vælges der endvidere hvert år en udvalgs-formand for hver idrætsgren/aktivitet. Den enkelte udvalgsformand sammensætter selv sit udvalg, som max. kan bestå af 2 udvalgsmedlemmer foruden formanden selv.
Udvalgsmedlemmerne skal godkendes af bestyrelsen efter indstilling fra udvalgsformændene.
Til løsning af særlige opgaver kan bestyrelsen nedsætte nye udvalg.
Udvalgene udarbejder selv sine vedtægter, som først er gældende, når de er godkendt af bestyrelsen.
Valgte bestyrelsesmedlemmer samt valgte udvalgsformænd betaler det på generalforsamlingen vedtagne ”bestyrelseskontingent” og modtager det til enhver tid af bestyrelsen fastsatte telefontilskud. Menige udvalgsmedlemmer betaler normalt kontingent.
Formanden, eller i dennes fravær næstformanden, leder foreningens anliggender og indkalder til bestyrelsesmøder så ofte han/hun finder det nødvendigt, dog mindst en gang i hvert kvartal.
Formanden eller næstformanden tegner sammen med et andet bestyrelsesmedlem foreningen udadtil.
Regnskabsåret er fra 1. januar til 31. december.
Regnskabet skal indeholde et driftsregnskab og en status.
Kassereren fremlægger på den ordinære generalforsamling det revide-
rede regnskab.
Foreningens revisorer skal revidere og underskrive årsregnskabet én
gang årligt. revisorerne kan foretage uanmeldt kasseeftersyn i løbet
af regnskabsåret.
Bestyrelsen forvalter foreningens midler, der anbringes efter bestyrel-
sens skøn, under ansvar overfor generalforsamlingen.
Foreningen forpligtes ved underskrift af 2 bestyrelsesmedlemmer,
hvoraf den ene skal være formanden eller næstformanden. Bestyrelsen
kan meddele foreningens kasserer fuldmagt.
Ved afhændelse eller pantsættelse af fast ejendom kræves underskrift
af samtlige bestyrelsesmedlemmer.
Foreningens medlemmer og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt
for de af foreningen indgåede forpligtelser, for hvilke alene foreningen hæfter med dens formue.
Foreningens medlemmer har ikke nogen økonomisk forpligtelse overfor
foreningen udover kontingentforpligtelsen. Foreningens medlemmer
har ikke krav på nogen del af foreningens formue eller udbytte af nogen
art.
Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen. Ordinær gene-
ralforsamling afholdes hvert år i marts måned og indvarsles 14 dage før
ved annonce i et eller flere lokale blade. Forslag, der ønskes behandlet
på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde
følgende punkter:
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antal fremmødte medlemmer.
Alle fremmødte medlemmer over 16 år har stemmeret.
Gyldigt medlemsbevis skal på forlangende forevises. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder det
fornødent, eller når 2/3 af de stemmeberettigede medlemmer fremsender
anmodning herom bilagt dagsorden. Indkaldelse foretages i henhold
til de gældende regler for den ordinære generalforsamling.
Ved afstemninger på generalforsamlingen er almindeligt stemmeflertal
gældende. Til lovændringer kræves dog 2/3 af de fremmødte stemme-
berettigede medlemmers stemmer. Skriftlig afstemning skal på for-
langende foretages.
Bestyrelsen kan til enhver tid med øjeblikkelig virkning idømme karantæne
og ekskludere medlemmer, hold eller klubber, der ikke overholder
foreningens love eller udviser usportslig optræden m.v. En eksklusion
eller idømt karantæne skal forelægges på den førstkommende general-forsamling til godkendelse.
Generalforsamlingens afgørelse er endelig og kan ikke indankes til andre instanser.
Beslutning om foreningens opløsning kan kun træffes på en ekstraordinær generalforsamling, indkaldt i samme anledning, når 2/3 af de tilstede-værende stemmeberettigede stemmer herfor. Vedtages opløsningen, træffer den ekstraordinære generalforsamling beslutning om anvendelse af foreningens eventuelle midler og ejendele til idrætslige formål.
Senest revideret 28. september 2015